husa_president_park_review_brussel

Ik keek er zo naar uit om een weekendje weg te zijn, heerlijk een stad verkennen andere omgeving, ik had het echt nodig! En ik kon natuurlijk niet wachten om erover te bloggen. Het weekend voor kerst ben ik samen met mijn man en mijn ouders naar Brussel geweest. Wij kregen namelijk de Gift for 2 card kado van een lieve kennis. Met de gift for 2 card kun je 1 nacht overnachten, lang uitslapen, ontbijten en krijg je een fles wijn. Euhm, ja die fles wijn is niet ons ding, dus had ik het hotel gevraagd of ze ons een alternatief konden aanbieden. Onwijs attent van het hotel we kregen dus een doos met Belgische Leonidas bonbons!

Wij vertrokken zaterdagochtend omstreeks 9 uur vanuit Nederland en de reistijd was circa 2 uur. We mochten onze auto in de parkeergarage kwijt van het hotel tegen een dagvergoeding van 20 euro wat echt niet slecht is. Normaliter betaal je al snel 2 euro per uur in Brussel. En als je 20 euro deelt door 24 uur dan kom je uit op een uurtarief van 0,83 cent 😉
parkeergarage

De shuttle service van het hotel reserveerde ik half twaalf om ons in het centrum (Rogier) af te zetten. Dit verliep soepel. Alleen de shuttle service haalt je niet weer op. Ook wel logisch want de shuttle service is eigenlijk bedoeld voor gasten met baggage die naar het vliegveld of station gebracht moeten worden. Het hotel deed hierover niet moeilijk. Ook lijkt het me een hele administratie om gasten weer op te halen en stel dat er nu gasten zijn die niet opdagen….

rogier
Het hotel ligt op 20 a 25 minuten loopafstand van het centrum en dit was goed te doen. Het was leuk om de route terug naar het hotel te lopen wegens de belangrijke gebouwen van de EU etc.

We hebben in het centrum rond gelopen beetje langs de diverse kerstmarkten en de schaatsbaan. Ook een bezoekje gebracht bij Manneke Pis en met z’n vieren 1 mierzoete belegde wafel met verse slagroom chocola en aardbeien gegeten. En toen werden mijn ouders moe, m’n vader kreeg last van z’n been en tjah toen liepen we weer terug naar het hotel om in te checken.

Op zich vond ik het niet erg want het was dat weekend best koud en ik keek er wel naar uit om een bad te nemen. Een luxe die ik thuis niet heb 🙁 En zoals je kunt zien, ziet de badkamer er picobello uit.
badkamer_collage
De handdoekenrek is ook een verwarming wat erg fijn is. Je handdoek is dus altijd droog voor elk gebruik.

De rest van de kamer zag er trouwens ook netjes uit:
kameroverview2

Het zag er fris en schoon uit bij binnenkomst
collage_kamer

We hadden een mooi uitzicht namelijk over de 3000 m² prive tuin van het hotel. Oh, wat lijkt het me heerlijk om in de tuin te vertoeven als het zomer is! Naast het hotel stonden politiebussen geparkeerd kennelijk is er een politiebureau (wel een veilig gevoel).
uitzicht_buiten
Ik heb ook een kort videofilmpje gemaakt, hihi

Na een heerlijk bad en een kort dutje maakten we ons gereed voor dinner! Vorig jaar was ik al eens naar Brussel naar Rue de Brabantstraat en had daar zo ontzettend lekker gegeten bij Egyptisch restaurant Pyramides. Destijds was ik met vriendinnen (roadtrip Brussel) en dit keer wilde ik mijn ouders en man meenemen. De shuttle service van het hotel bracht ons naar de straat (dit is op 5 minuten rijafstand en te voet circa 10 min.). Zoals je kunt zien was het eten weer helemaal toppie. Hubby en ik namen een mixed grill (en geloof het of niet ik had mijn bordje helemaal op). Mijn ouders namen de zalm. Het eten was wel een beetje teveel van het goede, maar het was heerlijk!
dinner

Omstreeks 21.00 liepen we terug naar het hotel dat hadden we wel nodig na het eetfestijn. Terug in het hotel toverde mijn moeder het spel domino naar voren. Ik wist even niet meer hoe het spel ging, maar dat heb je natuurlijk weer zo onder de knie. We speelden tot een uur of 12 het speld werd spannend en we hadden het ook erg gezellig met z’n allen.
12-2408_1

De volgende dag genoten we van de meest uitgebreide ontbijtbuffet die ik ooit heb meegemaakt, namelijk de full American breakfast buffet.
breakfast_buffet

Dit was mijn ontbijt, scrambled eggs, champignons met gestoofde tomaat (zo heerlijk samen met de scrambled eggs).
breakfast1

Het buffet zag er heel goed uit (goed georganiseerd er werd telkens bijgevuld)
breakfast2

Yup, meer kan ik niet erover zeggen het was ontzettend goed en lekker!
breakfast3

Na het ontbijt werd het alweer tijd om uit te checken. Wat ik leuk vond (ik ben al een hele tijd niet naar een hotel geweest) was dat je ook een hele verzorgingsset in de badkamer kreeg, zelfs een scheermesje!
badkamer_kit
Zo handig!

Na het uitchecken gingen wij shoppen in Rue de Brabantstraat, OMG mijn moeder en ik hebben geshopped alsof ons leven ervan af hing! Hahah, zo leek het op dat moment, maar achteraf viel het best mee. Woensdag laat ik mijn aankoopjes zien.

Wat vinden jullie van het hotel? Na een Google actie zag ik dat je via ING rentepuntenwinkel een Gift for 2 kaart kunt kopen voor €67,50! Dat is geen geld!

P.S. vergeten erbij te vermelden: voordat ik dit hotel boekte heb ik natuurlijk heel veel reviews gelezen en 1 klacht was dat het in het hotel te warm kan zijn. Dit is mij ook opgevallen. Nu is het winter en is dat niet zo erg, maar voor in de zomer kan het wel frustrerend zijn. Toen wij bijvoorbeeld sliepen was de temperatuur 17 graden en dat was nog te ‘heet’. Ook door het pand heen, door de gangen is het erg warm. Misschien niet voor de medewerkers omdat zij zonder jas moeten werken, maar dit heb ik wel degelijk opgemerkt. Dus ik hoop dat het hotel hier wel rekening mee kan houden voor de aankomende zomer.
N.B. dit artikel is niet in samenwerking met Husa President Park hotel en ook niet met Gift for 2.